FAQ

Voor vragen waarvoor u hier geen antwoord vindt kan u MATRIKS contacteren op het telefoonnummer +32 (0)3 257 21 14, op maandag tussen 13.30 en 18.00u en van dinsdag tot zaterdag tussen 10.30 en 18.30u, een e-mail sturen naar infodesign@matriks.be of een brief naar MATRIKS, Museumstraat 18-22, 2000 Antwerpen. De hieronder weergegeven antwoorden gelden algemeen voor de verkoop op afstand. Als alternatief voor de webshop kunt u met MATRIKS een e-mailconversatie aangaan; het productgamma is uitgebreider en de betaling gebeurt per overschrijving.

1. Betaling van uw aankoop op afstand 

Op welke manier kan ik betalen?

De betalingen in de webshop van MATRIKS worden afgewikkeld door het Lightspeed Payments / Mollie betaalplatform. U hebt de keuze om met Bancontact / Mister Cash, iDEAL, Visa, Mastercard, Maestro, Paypal, Belfius Direct Net of per overschrijving te betalen. 

2. Cadeaucheques online kopen

Kan ik online cadeaucheques kopen?

U kunt bij MATRIKS online cadeaucheques kopen. De cadeaucheques, die voorzien zijn van een nummer, worden u gratis toegezonden per post.

Wat gebeurt er als mijn cadeaucheques verloren geraken bij de post?

Wanneer uw cadeaucheques binnen de 4 dagen na uw betaling, en 6 dagen na overschrijving, niet zijn aankomen dan neemt u zo snel mogelijk contact op. MATRIKS annuleert de nummers van de eerder aan u toegestuurde cheques, zodat die onbruikbaar worden, en stuurt u direct nieuwe cheques op.

Voor welke bedragen kan ik online cadeaucheques kopen?

U kunt bij MATRIKS online cadeaucheques kopen vanaf € 25,00. Op de website staan verschillende bedragen waaruit u kiest of meerdere bons combineert om een ander bedrag te verkrijgen.

Hoe kunnen cadeaucheques gebruikt worden?

Cadeaucheques kunnen bij MATRIKS in de winkel, maar niet op de webshop, gebruikt worden als betaalmiddel. Wanneer een cadeaucheque slechts gedeeltelijk werd besteed, dan wordt bij afrekening aan de kassa een tegoedbon voor het resterende bedrag opgemaakt. 

Hoe lang zijn cadeaucheques geldig?

U kunt bij MATRIKS cadeaucheques in principe tot 1 jaar na de datum van uitgifte gebruiken… 

3. Afhaling en/of levering

Welke producten kunnen afgehaald of geleverd worden?

MATRIKS verkoopt via zijn webshop producten die enkel afgehaald en/of geleverd kunnen worden. In de loop van uw aankoopprocedure  verneemt u de eventuele leveringskost. 

Waarom zou ik via de webshop een product kopen dat enkel afgehaald kan worden?

MATRIKS vraagt voor de reservatie van producten die niet op voorraad zijn in de winkel een voorschot van 30% van de aankoopprijs. Zonder voorschot kan geen reservatie plaats vinden. Uw reservatie is compleet als u het product via de webshop hebt aangekocht. U bespaart eventueel de verzendkosten en haalt het artikel af in de winkel wanneer het u het best past.

4. Levering

Hoeveel bedraagt de leveringskost?

MATRIKS levert gratis in de Benelux voor bestellingen vanaf € 50,00. Wanneer het bedrag lager is dan € 50,00 wordt een tussenkomst in de verzendkosten van € 4,95 voor België en € 6,95 voor Nederland en Luxemburg aangerekend. 

Waar kan ik laten leveren?

MATRIKS kan op een ander dan uw eigen adres leveren. Dat is bijvoorbeeld het adres van uw werk, of dat van de persoon aan wie u de artikelen cadeau wilt doen, zijn. 

Kan ik mijn product als geschenk laten inpakken?

MATRIKS pakt met uw bestelling met plezier op een stijlvolle manier in als geschenk. U kunt dat tijdens de bestelprocedure aanduiden. 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

U kunt zelf geen invloed uitoefenen op het tijdstip van levering. MATRIKS gebruikt BPOST voor het verzenden van haar goederen. MATRIKS stuurt u een e-mail wanneer de bestelling verzonden is. In principe wordt die in België binnen de 2 dagen uitgeleverd. 

5. Terugzenden van een product

Wanneer kan ik mijn product(en) terugsturen?

U kunt in volgende gevallen uw artikel(en) terugsturen:
-ongeopend in de originele verpakking uiterlijk 7 dagen na ontvangst.
-indien, ondanks de grote zorg die MATRIKS aan controle en de verpakking besteedt, de producten niet werken, u een verkeerd
 artikel  hebt ontvangen of indien er transportschade is opgetreden. U wordt in alle gevallen vriendelijk verzocht om de in de
 volgende vraag beschreven procedure te volgen. 

Welke procedure moet ik volgen om een product terug te sturen?

MATRIKS vraagt u om een schriftelijk melding, met bestelreferentie, per e-mail op infodesign@matriks.be of per post, wanneer u goederen wenst terug te sturen. Spoedig daarna ontvangt u een bevestiging met nadere details om de producten, in de originele verpakking, binnen de 3 dagen af te leveren in een postkantoor. 

Welke kosten worden terugbetaald?

Ingeval van omruiling op uw verzoek worden de, of onvoldoende door u betaalde, verzendkosten niet vergoed. In het geval van defect of beschadiging worden de kosten die u maakt, voor terugzending per normale post, terugbetaald.

 

U maakt gebruik van een verouderde versie van
Internet Explorer, klik hier om deze te updaten.
x